
מכון תנובה למחקר מזמין אתכם למפגש מומחים בנושא רקמת השומן. המפגש יערך ביום ה', 31.5.2012, בין השעות 15:00-12:00, במתחם הסינמה סיטי גלילות. ההשתתפות אינה כרוכה בתשלום, אך מותנת ברישום מראש. המפגשים מיועדים לאנשי מקצוע מתחום התזונה בלבד. לפרטים מלאים ולרישום לחץ כאן
לפרטים נוספים
צריכה נאותה של מוצרי חלב מורידה את לחץ הדם
חוקרים מאוסטרליה אספו נתונים מחמישה מחקרי ענק, אשר כללו כ- 45,000 משתתפים. נמצא כי צריכת מוצרי חלב קשורה לסיכון נמוך ב- 13% לעלייה בלחץ הדם. כאשר הפרידו בין צריכת מוצרי חלב דלי שומן לעתירי שומן, הקשר נמצא רק עם צריכת מוצרי חלב דלי שומן – סיכון נמוך ב- 16%. הנתונים הסטטיסטיים תומכים בקשר בין צריכת מוצרי חלב דלי שומן ומוצרי חלב ניגר לבין סיכון נמוך לעלייה בלחץ הדם.
Journal of Human Hypertension (2012) 26, 3–13; A systematic review and meta-analysis of elevated blood pressure and consumption of dairy foods
שכיחות ההשמנה הולכת וגוברת בעשורים האחרונים. הקושי העיקרי במניעתה ובטיפול בה נובע מהעובדה שהמזון בסביבה שלנו הולך ונעשה מהיר, זמין, טעים, בעל צפיפות קלורית גבוהה ומעורר תיאבון. סביבה כזו יוצרת פיתוי קשה למי שמנסה לצרוך דיאטה דלה בקלוריות ושומן. בתנאים כאלה תחושת השובע המושגת מהמזון קריטית לעמידה בפיתוי ולהצלחה בהרזיה או בשמירה על המשקל. תחושת השובע המושגת מהמזון מושפעת לאו דווקא מערכו הקלורי אלא ממספר גורמים: משקל המזון, הצפיפות הקלורית, תכולת הסיבים, הרכב אבות המזון וטעמו.
פרטים מלאים במאמר: השפעת המזון על רעב ושובע, ענבל קרקו, דיאטנית קלינית M.Sc, שהתפרסם בגיליון מס' 29, ינואר 2010
קרא עוד








